Sunday, March 27, 2011

nasi impit + rendang ayam

rendang ayam perak

nasi impit

  sarapan petang merangkap makan malam..ni datang dari perak, akak kesayangan mommy kirimkan, semalam anak buah mommy balik kg.Anak buah mommy duduk dgn mommy...sementara nak sambung belajar die keje la dulu cari duit poket.Boleh dikatakan semua anak buah mommy lepas spm kena keje...disamping cari duit boleh gak kaut pengalaman bekerja..kan, tak lah leypark buang masa, anak mommy pun sama gak....Oleh kerana mommy n en somi adalah anak bongsu...jadi anak2 buah la tempat bermanja~ hee.
 berbalik kat gambo kat atas tu...nasi impit n rendang ayam,semalam bile tengok entry muni  kuah kacang, perut meronta minta nasi impit..tekak lah tertelan2 ayo liuq~ kesian sungguh~hee.Tapi ari ni rezki datang....bergolek2 depan mommy~ sayang kat ko nyah(panggilan wat akak mommy)..tau selera adik ko yang pemalas sorang ni~heee.
                              

26 comments:

solo molo said...

tetibe lapar walaupon baru lepas makan...


entry terbaru > http://solomolo.blogspot.com/2011/03/femes-wa-cakap-sama-lu.html

Kalamhati said...

huhu nak jugak!

mommylavender said...

solo~ hee...orang kasi mmg sedap

mommylavender said...

kalam~ mai la...sementara stok masih ada

whitecappuccino said...

mommy!!! nak laaa!

mommylavender said...

nur~ mai la sini..hee

.: iEyLa :. said...

isy2...tbe2 rse terliur la dtg blog mommy ni...nk balik umahhh...waaaaa!!!!!!!!

kak Erna said...

mommylavender..
tengok nasi impit tu..buat akak pun teringin..tunggu cuti lagi la..nak buat kuah kacang jugak..

mommylavender said...

ieyla~ nyummmm2....mommy tulung telankan tuk ieyla ye~hee

mommylavender said...

kak erna~ mommy ni dapat rezki terletak...tekak lak dari semalam teringin..lau dekat sebelah umah buley pas semangkuk kan~hee

Panglima7 said...

heeeeeee...Mommy terliuq gak Panglima kat sini.....heeee dah mcm hari raya dah dekat pulak nie...hehehehe
ermmm....rendang hanya dapat time nak puasa dan time hari raya ajer. Selain dari tuu org kite memang malas nak masak rendang..kan !!!

mommylavender said...

pang5~akak mommy ni rajin banyak...minat sgt kat dapur tau, tu yg rajin...tak raya pun masak nasi impit+rendang.tapiiii...adiknya ni yg malas byk.. bab2 masak ni~hee

kay_are said...

sedapnye.. tbe2 rase lapar.. nak sikit!! paling ske rendang tok.. lame dah x makan..

mommylavender said...

kr~ rendang tok tu payah le..lame nak masaknya...rendang campak2 kejap je

Puan Kutu said...

uii sedap mommy..muni pulak terliur..btambah sedap kalau org bg..benda sikit memang sedap kan..dulu muni kt kmpg klu org bg yg tu berebut..sendiri buat mkn sikit jer pun..

mommylavender said...

muni~ tu la...sedap, anak2 mommy makan pun byk...malam dah tak makan nasi

qasehraihan said...

fuyyooo...sedap ni..selmt ari gayo..hihihi

Wafiy Suzly said...

amboi nampak sedap!

hani@debumelukut said...

salam singgah..kebetulan lalu dan rasa tertarik.

AYuNG said...

erm, sedap tuh mommy...klu ada kuah lontong lagi sedap! :D

mommylavender said...

qaseh~mahap zahir no batin~hee

mommylavender said...

wafiy~ udah di makan lagi sodap~hee

mommylavender said...

hani~waalaikumsalam..tq singgah...kembang kincup ati mommy ni suka hani singgah sini

mommylavender said...

ayung~ wah menambah benda yg tak ade..bt perut mommy mereka nak yg tu lak~hee

puanbee said...

mommy kenapa gambo mommy jd kecik erk ? mommy setting erk ? bee rasa dulu bee buat tk de lah kecikkan gmbo..

mommylavender said...

bee~gambo yg mane tu..tak pasan lak mommy