Monday, March 21, 2011

Hantu Novel

           Salam senin anak2 mommy semua..yang sedang bekerja..usah mengandakonda....ngulaw tak pe~hee.Sekolah dah pun dibuka hari ni.......mommy pun bekerja gak..antar n ambil anak2 mommy yang dua orang ni, jimat masa walau pun dari segi kos minyak lagi tinggi dari naik bas sekolah....kalu naik bas sekolah kelam kabut byk....sampai umah sah2 dalam kul 1.45 ptg..tu kira dah cepat, mmg tak sempat nak rehat.Makan pun siap bersuap .....mandi2 pastu nak pi sekolah agama lak.. tak ke penat.kerana tu la mommy antar n ambik anak mommy sendiri...lagi pun kat rumah tak de buat ape, dari duk membelai2 menganyam2 lemak kat badan ni..lagi baik mommy bt semua kerja tu.. tak gitu yoeb...yong?????~hee
          Sape di kalangan anak2 mommy kat sini minat giler2 kat novel.....sila kenyit2 kan mate tu, uiiiii~ ramainya tak tebilang dek mommy.Kebanyakan anak2 mommy yang pompuan jer minat novel2 ni.... yang tegap tago tu~hee,lelaki...jarang la yang minat novel, kalau ade pun ..minat novel hantu.. kan kan?Hari ni mommy nak menyelak seciput kisah novel yang mommy minat, alkisahnya mommy neh mmg hantu novel.....tak la bnyak koleksi novel mommy, tapi ade la.....minat ni sama dgn anak dara mommy tu.
          Mommy nak ajak kwn2 n anak2 mommy ni menyelak novel ombak rindu karya Fauziah ashari, novel ni begitu popular setakat 2009 dah 17 kali cetak....dannnnnn~ mommy ulangbaca sebanyak 5 kali lebih kot.
di dtgkan khas dari lemari mommy~hee
                          
         Garapan urup2 fauziah memang membenam kat hati pembaca....sampai mommy boleh menangis, kesian kat wat izzah...watak yatim piatu, kemudian di pelihara oleh bapa sudara....Taha, kena lak isteri Taha todak menyukai izzah....kerana Taha byk hutang, izzah di jual kpd taukeh kelab malam.Ermmmmm~ kat sini lah permainan bahasa fauziah yang amat mommy kagumi   ..pertemuan izzah dengan Hariz...terasa romantis lak saat tu.... teringat lak mommy saat bercinta dengan encik somi dulu~hee, n bila tibe Hariz `meroyan` meluat sgt2 lak kat watak tu.
          Sape yang pernah baca tentu tau...betapa pilingnya story ni.Ehemmmm..mommy mmg minat bebeno membaca...menulis, tu la sbb mommy terjun ~hahaha....tak guna pelampung ko!!!!! berenang lak tak reti, tu yg memula lemas kat lautan blog~heee..nasib baik mommy ramai kekawan yang baik hati mulia pekerti ,byk bantu mommy dalam berbloging....terima kasih semua.
         Wokeyyyyyh~ esok2 mommy selak2 novel yang lain lak..daaaaaaa.                                                                                                                                                                                                            

22 comments:

Panglima7 said...

Assalamualaikum....Panglima dulu pun minat gak baca novel2 nie...tapi sekarang takde masa lerr.....
sekarang kena banyak menghafal..hehehehe menghafal doa-doa dan ayat2 penting. Org lelaki kena banyak hafazan..nanti org tolak baca..susah...sape nak jawab. hehehe

mommylavender said...

waalaikumsalam panglima~ sama la tu dgn en.somi mommy....kekdg kema tegu gak sbb mommy masek bc novel jer~hee

Puan Kutu said...

dulu zaman remaja muni minat gak la novel mommy.klu baca siap feeling2 nangis.skang dah tak minat.minat baca blog jer.hikhik..

Puanbee said...

haha kurang lah beli nobel ni mommy , bee beli buku ank2 je

nah bee dah tag mommy

http://honeyvsbee.blogspot.com/2011/03/1st-giveway-vaithis.html

mommylavender said...

muni~ beli mmg dah kurang...tapi kalu mmbaca tak lagi kot~hee

mommylavender said...

bee~ GA tu dah buat pung~ngehhhh.

intan.maisarah said...

ombak rindu..

banyak kali khatam buku tu

kadang kadang
hayut dengan perasaan baca novel novel ni
bahaya
haha

mommylavender said...

intan~ betul2 tu.....

dyanie said...

mommy ...sy x sempat nak bli nvl...tmpt blaja jauh dr bookstore..huhu tp kalo ade org yg bg mnjd bacanya =) hihi

solo molo said...

novel pertama yg di baca masa study dulu..


http://solomolo.blogspot.com/2011/03/lelaki-baca-novel.html

.: iEyLa :. said...

lamenye xbace novel...
sebab klu bace xleyh wat keje lain sebab nk abskn jgk..hehe

mommylavender said...

dyanie~ alaaa cian nya....nnti dah abeh blajar leh la bc~

mommylavender said...

solo molo~ awat skrang tak lagi~hee

mommylavender said...

ieyla~ mmg...sumua keje terbengkalai..tido pun leh tunda tau ieyla~hee

syazwa said...

novel ni...terbaik. student asrama sanggop bercahyakan lampu koridor nak baca benda alah ni

mommylavender said...

syazwa~ mmg betul syazwa anak mommy pun gitu gak...tahan curi2 bwk pi asrama....kdg2 mommy pi sorok novel last minit die nak balik...heee...hebat tul pengn novel ni

azi nur said...

mommy kite bekongsi minat yg sameee...i likeeeeeee ombak ghindu n sambungan sambungan nyee..bestt sagt kan!!

mommylavender said...

azi~ yup.....mai kta tukaw2 entry novel nak nak???hee....

whitecappuccino said...

mommy!! saya minat giler baca novel! novel ni da baca jgk dulu..best!

mommylavender said...

nur~ same la kite ye....leh tukar2 ni~hee

kay_are said...

pernah bace cite ni.. memang best r cinte izzah ngan hariz ni.. dengar2 ade sambungan novel ni tapi xtau tajuk ape.. hee

mommylavender said...

kr~ mmg ade...tapi bagi mommy sambunganya tak bape meletup...mommy pun ade beli