Sunday, March 20, 2011

Harga Ayam kat Malaysia Naik Lagi...KERANA Tsunami kat JEPUN

cik ayammmm~ mai dari jepun ka?????
                                                    
 Uhhhhh~ tengok betapa panjangnya tajuk mommy tu...leh baca senapas tak???Janji tak semput tau.Tadi tengok berita kat tv3...harga ayam naik lagiiiiiiiiiiii~ kerana bencana tsunami nun di jepun tu.Kita ambil ayam kat jepun ker???? Se tau mommy tak .....alahaiiiiii negara arab perang minyak naik,negara arab aman damai..bersuka ria, bertepuk tampar.. tak pulak minyak turun bedesupppppp.Ni la nasib bile minyak naik habis semua barang nak naik....yang satu ni ase cam tak adil lak, nunnnnnnnnnn... dah naik panjang muncung mommy menunjuk kat negara yang jauh di mata tu..jepun yang tsunami, ayam kat malaysia yang naik~ pehal????kalau harga ikan yang naik...ase akal mommy leh terima gak, ye la nelayan kita takut nak pi laut sebab tsunami.....permintaan ikan makin meningkat sedangkan ikan berkurangan, baru la ikan leh naik.
    Ni haaaa~ ayam?????? kat mlaysia sendiri banyak ayam....rasenya tak logik nak naik kan semua barang hanya kerana tsunami kat jepun tu...usah la ambil kesempatan dari kesempitan, jangan la mengaut untung sedang orang lain tergantung2~ fikir2 kan lah....selamat beramal~heee
sah2 ayam malaysia bukan dari jepun~hee
                                        
  

22 comments:

whitecappuccino said...

Alasan tak munasabah langsung!

Ila said...

tulah,agaknya kite import ayam dari jepun kot...hohohoho

Panglima7 said...

Memang betul tu mommy....Tak pasal2 ayam kat Mesia pulak naik herge.. heeeeeee Cekik darah betul. Jangan beli ayam mommy....Panglima pun dah lama tak beli ayam...KFC mesti naik harga nyer....ermmm

azi nur said...

ade dgr gak kat berite tadi.. mak cakap "hukaloh ape ke heh pulokk ayam dikaitkan dgn tsunami kat japang sana..."ayoyooo sabooo je la~

Novelgurl said...

Salam..adehh! ssh la nk mkn ayam hari2 nnti..huuhu

mommylavender said...

nur~ tu la pasal...suka suki jer nak naik~hee

mommylavender said...

ila~tak pun ila....tu yang heran

mommylavender said...

panglima~ susah gak...anak2 mommy minat abeh kat ayam tu..tapi kena kurangkan la pembelian ayam~hee

mommylavender said...

azi~ hahaha..tengok semua orang duk heran....

mommylavender said...

novel~ makan boleh tapi kurang kan la...kalau selalu kena makan smggu sekali la nmpaknya~hee

Kalamhati said...

tak logik langsung..huhu

mommylavender said...

tapi memang dah naik pun kalam..penguatkuasa lak tunggu report dari pembeli...btambah2 pelik die orang ni bekerja

suri solehah said...

salam mommy,,naik lagi erk..kalau duk kat bandar ok lagilah ada gak tesco n giant nak bagi murah..kat sini bertambah2 mahal harga..alasan logistik

mommylavender said...

yup suri....tadi kuar kat berita tv3...tu yg rase tak adil

Puan Kutu said...

emm mommy..nasib2, pasnie mkn ikan kering or ikan bilis sudah.tp ayat mommy pasal harga dan permintaan tu tiba2 membuatkan muni teringat pada subjek ekonomi.hehe..

mommylavender said...

heee~ mommy pun..teringat time sekolah dulu kan...rindu2...serindu rindunya

♕ Mr.IX ♂ said...

baru jer tgk brita tadi..alasan diorg jer tu..padahal xde kaitan...huhuhu..kena jadi penternak ayam ni..

kay_are said...

memang x logik, nampak sangat amek kesempatan.. kat jepun kecoh pasal ikan je.. x dengar lak pasal ayam..

mommylavender said...

m ix~ hee...ramai2 jadi peternak ayam...bagus2 hrga leh turun..

mommylavender said...

kr~ tu la yang mommy pelik bin heran tu..hee

d_LA said...

mmg x logik la kan..saje amik kesempatan tu..so, jom kurangkan mkn ayam..kite mogok..hehe

mommylavender said...

dla~hee...jum jum mogok