Tuesday, May 3, 2011

susur mommy 3

Kembali bersiaran..menyambung kisah susur mommy,yang baik jadikan ikutan yang kurang baik biarkan tinggal jadi kenangan.Bila majlis `pakpung`kenduri kawen la tu,selesai~ Minggu berganti minggu...bulan sempat betukar sebulan je~ mommy di sahkan udah ~uwekkkk2, dengan kate lain lepas pengantin tu mommy kosong sebulan ..pas tu dah bebadan dua.

mommy ni bukan jenis mabuk2 kot...ikut adat la, setakat pagi2 loya tu..idak la sampai tak buleh makan lak.Nak cerita bab makan waktu prengnant(betui ke spell tu!)...waktu tu dalam 5 bulan gitu, makan mee goreng aje~hee, tapi mommy boleh makan 2 pinggan n satu lagi bawak balik umah~ maknanya 3 kali makan.Sedap sgt time tu....tak tau nape, en somi ikutkan jer, tak kasi nanti, majuk lak.Dan satu lagi mommy mesti nak makan kueh masak lodeh n laksa....tiap2 hari ko!!!!!~heee.Bila en somi kate tak ade...mommy bukannya percaya~nak gak, sampai dapat.


>>>>>>DAH BESO>>>>>>
ni la budaknya kat perut mommy ari tu yang berselera makan. satu lagi pe`el mommy bulan pertama mengandung..mmg mabuk perasaan dengan en somi.Tak leh tengok muka...en somi, mesti ade je yang tak kena...bau badan dah tentu.Orang kate mesti muka anak nanti cam ayah...mmg betul pun anak mommy banyak mewarisi face ayah dia~

Idup kite orang 3 beranak...di duga lagi, bagi mommy adat la tu.....bukan senang nak bahagiakan.Pernah sekali..kami di duga lagi.......

time tu anak kecik, en somi la sibuk dgn politiknya(sejak kawen sampai skrg) jadi lambat la nak pi tenguk mak mertua kat umah kak ipo..mmg janji nak datang.Tapi lambat....bila dah sampai kat umah kak ipo, kite orang 3 beranak langsung tak di pedulikan..cam tak ujud depan mate jer~ cam halimunan dah.Bayangkan die orang sedang makan....terus makan tanpa menghiraukan kedatangan kami~luluh hati ni bila anak mommy di buat cam tu.Besar sgt ke silap yang kite orang lakukan...sampai di hukum begitu,padahal yang buat begitu..kak ipo n biras mommy..emak n bapa mertua mommy..bukan budak2 bawah umo.Kesudahnya en somi ajak mommy balik....kecik sgt ati, tapi lelaki lain...en somi tetap cool tak mengungkit pun.

moral story~ pada diri mommy juga nak mommy ingatkan....suatu hari mommy akan bermenantu..mommy tak boleh tamakkan kaseh sayang anak.mommy akan jadi ibu yang sporting pada anak2 n menantu....semoga.

Dari bertiga...heeee~ anak sulung belum setahun, loya2 mai lagi...uwaaaaa..pehal ni???? Dalam hati beriak gembira...perjalanan tak lepa dari di duga~ namun rakulan tangan yang sasa..melampias segala luka bertapa.....



32 comments:

Puan Kutu said...

suka ayat terakhir tu..namun rakulan tangan yang sasa..melampias segala luka bertapa.....so sweet..kesian mommy!smp camtu sekali ekk..syukur mertua muni baik..:)

ct N honey said...

samalah kita,kosong sebulan aje pas tu mengandung.handsome anak mommy,..

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

pregnant mommy ejaan yg betui..

sian mommy..sedih baca cerita mommy..sy bertuah dpt mentua yg ok..walaupun mulut MIL kdg² bisa tp boleh lg diterima..sy rs sy menantu yg jahat kut ha..

zaidah said...

zai tak ade MIL n FIL....klu balik kampung pun gie rumah kakak ipar n biras husband....memang betullah mommy klu kita tak suka ngan bau badan suami anak rupa dia...n kebetulan anak sulung zai macam photostat rupa ayah....

DKosongLapan said...

wahhh....penoh makne ayat mamilabender...... awok dulu pun macam tu jugak...daghi soghang anak...udah ade tige.... dan tak sangke pulak kejap je mase berlalu... sedo2 nanti....anak awok yang pompuan disunting oghang.... yang lelaki keluo bine hidup sendighi..... ahakksss...tandenye umor kite makin bertambahhhh

Kakzakie said...

Kalau kakak suka. Kalau boleh setahun saja pregnant jadi gap 2 tahun satu . Kan cantik gitu. tapi kakak punya jauh-jauh susah bebenar nak lekat. Nasib dapat 3 org....

sahromnasrudin said...

cerita mommy ini boleh dijadikan pengjaran..semoga kita ambil iktibar...

azi nur said...

mommy...macm cter novel...mesti banyk sangt certe manis pahit mommy dari mule kawen smpai anak dah besar nsem kan..meh la shre lagi~ :))

puanbee said...

mommy mcm novel ler :)

mommylavender said...

muni~tu semua pengalaman idup yang akan mommy sempadani di waktu mendatang...

mommylavender said...

ct~anak no1 n 2 mmg rapat..tak pandai lagi kan~`hee

mommylavender said...

betty~tq betuikan spell mommy tu, semua yang mommy alami..punya hikmah,

mommylavender said...

zai~sama la kite..anak bujang mommy pun sebijik cam ayah die...

mommylavender said...

d08~ makin byk pengalaman makin usia meningkat..n mematangkan kite sebagai ibun ayah...

mommylavender said...

kakzakie~ heee..masa ari tu tak larat nak jaga rapat2 sgt...

mommylavender said...

sahrom~tq sudi mmbaca blog mommy ni

mommylavender said...

azi~ byk...hehehe yang kelako pun byk..ti mommy story mory ek

mommylavender said...

bee~tu realiti hidup mommy dulu....hee

whitecappuccino said...

anak ke 3 dan ke 4 saya berturut tahun :)

mommylavender said...

nur~ rapat2 ok gak tapi tak tahan time nak mmbesar tu asek betekak je..berebut mainan la.tapi mommy rindu time die orang bebudak lak sekarang~hee

Piasara said...

"itulah mommy,setiap perjalanan kita ni berbeza kan..saya saja jer tak nak buat citer2 camni..takut2 ramai yg menangis meraung kot..hihi,apapun mommy...yg lps tu jadikan pengajaran kan..."

ajumohit said...

dah besar anak mommy..masa kecik mmg penat nk jg kan, tp bila dh besar skit ok dah...pengalaman saya sendirik hehehhe

Atiey said...

biaslah mummy org pompuan kalau tak bersaing memang tak sah...tambah2 keluarga mentua...mak mentua atiey ok jer cuma skrg nie byk berpihak pada biras samapi kami kat sini rasa terasing jer...walau hari tu dtg umah atiey tapi bersebab... nak wat camner hidup perlu diteruskan jugak...semoga mentua kita ok jerlah yer....kadang sedih jugak dapat mentua camni...tapi kena jugak jaga hati suami...kuarga dia kan...pendamjerlah lebih baik..
anyway atiey rindu mommy...hehehe

mommylavender said...

pia~ bukan niat mommy nak meraih simpati..tapi biar kesah mommy ni di jadi kan iktibar..pada yang belum punya mentua...agar mengenali mentua terlbih dahulu...

mommylavender said...

ju/` heee..bile anak dah besar ni rindu lah zaman dulu2

mommylavender said...

atiey~ tu dugaan kecil kite je atiey..ade orang lagi teruk lagi kan dugaan nya....heee~ senyum jer menghadapi

mommie yuyu said...

sedih pun ada dgn cerita mommy.biasala kan mommy..tu la org panggil susur kehidupan, kadang2 kita diuji, kdg2 kita diberi nikmat yang tidak ternilai..yang penting kita sendiri yang pandai memainkan peranan tu ..betul x mommy?

intan.maisarah said...

ayat last tu
puitis sungguh

mommylavender said...

jannah~ betul sayang....dugaan mommy kecil berbanding orang lain, yang penting kite kuat menyusur...

mommylavender said...

intan~ tq..hee

kay_are said...

ye ke budak dalam perut yang berselera makan tu mommy? ke diri sendiri yang nak makan kot.. huu

mommylavender said...

kr~ heee...ibu nye meraikan je, ti ayah die komplen lak..lau kate anak nak makan bedesupppppp die cari..