Monday, May 23, 2011

Ayat Paling POPULAR....

Salam malam semua, kite begitu sedih.....mmg pilu melihat anak2 yatim yang terkorban baru2 ni.Mengalir air mata ni...bile mendengar+melihat berita di kaca tv, n sekali lagi sendu..bile mmbaca paper di dada2 akhbar, yang mengulas tentang tragedi.Al fatihah untuk semua anak2 yang terkorban......


Dari tragedi runtuhan kondominium hailen towers(betul ke ejaan tu!)...tu yang mommy ingat, sampai lah tragedi terkini.....korang kira lah dah berapa tahun dan selang dari itu banyak juga tragedi2 lain.Seperti biasa kita akan membaca, mendengar pihak2 yang `bertanggungjawab` menjawab soalan2....korang pernah tak terfikir antara jawapan yang paling polular `sekali`

"kite akan mengkaji projek2 di lering2 bukit"

"mengharamkan projek di lereng bukit"

"tidak meluluskan projek di lering bukit"

Tu la die ayat2 `cangih` yang keluar dari bibir `mungil`......sekadar jawapan melepaskan `kahak kohong`...tak lame lepas tu tenguk...tenguk!!!!!!! projek riban2 jutan2 naik lagi,upacara pecah tanah.....banglow mewah nunnnnnnnnnn!!!!!! puncak menara~ lulus pulak!!!!!!

SAmpai bila lah kita ni......ye, kite ni nak bertindak bile terjadi~baru tau rumah yang di bt tak di daftar.Bile dah terhantuk...kepala dah hancusssssss, hati2 dah kena lenyik ...air mata dah terburai...berduyun2 kasi derma~apelah ertinya semua tu?????

27 comments:

Zaitun said...

Memang sedih tengok tragedi tu kan ramai yang terkorban,AlFatihah.

Siapalah kita yang nak mempersoalkan perbuatan tangan2 yang rakus untuk kepentingan mereka sendiri.Kita ibarat mentimun ditimpa dan digolek tetap sama.

AYuNG said...

cam tuh la keadaan nya mommy...

bila dh tekena, akan kuar la ayat2 cantek manis cam tuh....tp, setakat janji manis jer...tindakan nya xdak jugak....

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

al-fatihah buat mereka yg terkorban. ini sudah ketentuan Allah. Apa yg orang nk kecohkan tu biasalah. kalau x takkan keluar pepatah dah terantuk baru nk terngadah.

sahromnasrudin said...

rumah mereka takde CF huhuhuhhuu..kelakor ayat nie....

zaidah said...

selalu mereka yang terberdosa akan menjadik mangsa....yang lain tu semua propaganda ...

ct N honey said...

selagi tak ada malapetaka yg terjadi, yg bertanggungjawab tak buka mata...bila dah jadi mcm ni..semua nak salahkan orang lain pula

Maya Mayana said...

Alfatihah buat mereka semua,...semoga syurga tempatnya...kita kena bertindak sendiri nmpaknya...kaji dulu kwsn perumahan atau tmpat yg nk pergi...apa yg dh terjadi SuratanNya....ingatkan m'sia selamat dr bencana alam kan tp angkara yg rakus yg tk bersalah jd mangsa...salam kenal...

Puan Kutu said...

biasalah mommy..nk untung jer itu semua..apa pun sgt bersedih atas kejadian yg berlaku.Alfatihah dan takziah..

mommylavender said...

testing....

mommylavender said...

zaitun~ kite adalh rakyat yg prihatin~hee

mommylavender said...

ayung~sampai bile la kan nak cam tu...

mommylavender said...

betyy~ heee....

mommylavender said...

sahrom~ kelako????? ilang gak tension kan

mommylavender said...

zaidah~ tu la msia...identiti?

mommylavender said...

ct~ satu lagi sikap yg popular...tolak menolak~

mommylavender said...

maya~ msia akan selamat jika undang2 dilaksana kan dgn telus lurus bukan kelingking berkait~heee...salam kenal jugak

mommylavender said...

muni~ yup...sayu...

azi nur said...

dah terhantuk baru nak tergadah...

al=fatihah untuk mangsa terkorban..sedih sgt!

dyanie said...

smg Allah tmptkan mereka d kalangan ahli2 syurga.... sedih tgk berita nie

Piasara said...

"dah lali sgt dah dgn jawapan diorang ni mommy.."

ajumohit said...

tu org kata dh terhantuk baru nk tengadah kan mommy..tanah tu reserve atas aktiviti pertanian...hmmm

mommylavender said...

azi~ yup betul tu azi....

mommylavender said...

yanie~amin.....

mommylavender said...

pia~ tu yg mommy bt carta palimg popular...hee

mommylavender said...

aju~begitu la adat bile dah terjadi kan...

hani@debumelukut said...

tak kena anak beranak mereka sedap lah keluarkan kenyataan begitu begini..cuba kalau yg terkorban tu suku sakt sendiri..

RIAN said...

setuju dengan apa yang mommy cakap. =)