Saturday, January 8, 2011

kelas rancangan khas(krk)~

            Salam petang semua pwenQ tsyg.....lame gak tak up8 blog kan kan ?Sama gak cam ibu2 yg udah berumah n ade anak2 tangga yg mula bersekolah awal mggu depan.Bz jadi juru anta...sibuk jadi bibik...terkejar2 jadi guru jugak...hehehe~ semua tu dalam satu,pantau keje skolah...ajar mengaji...aduyai~
SKMKJJ
            Berbalik kat topik di atas tu...krk~baru2 neh abang yang dapat twran ke sekolah krk di smk kelana jaya.....tapi die dah mula bersekolah kat sklbb(skloah lelaki bukit bintang),setelah 3 ari bersekolah bru tawaran dapat.Bisa laaa~ sebagai ibu, aku begitu excited untuk menerima twaran ...setelah kakak anak aku yg no 2 menolak twaran tu 4 tahun lepas,krn kakak lebih berminat ke skolah agama yg kesemuanya perempuan berbanding krk merupakan skolah cmpur...lelaki+perempuan.Oleh kerana keterujaan aku yg melebihi tahap gaban..hahaha~aku telah menyerahkan surat twran kat cikgu abang yang...tnpa pengetahuan somi...aku ingatkan tentu die kc...ye la antara pj dgn kelana jaya bukan lah jauh sgt kan,sm je mcam skolah kat sklbb tu.                      
            Tapi malam tadi setelah  pi tengok sekolah tu, di tambah dengan `pot pet` pak guard yg ramah lagi tamah tersebut telah mnghura hara kan plan aku~mnurut pak guard `itu`...skolah tu bukan lah mmpunyai aura displin yg mmbanggakan....n skolah tersebut merupakan `anak angkat ` kepada polis tmbh pak guard tu lagi...`kalu sekolah dah jadi anak angkat polis,pikir lah sendiri skolah tu macam mana?`
           Aduyai~ macammana ni???? mr somi dah berkeras tak nak anta ke smkkj yg menawarkan krk tu.Aku dah terangkan cm mana krk tu berfungsi...~`krk tu bagus...kelas akan dipantau sepenuhnya oleh pihak sekolah untuk memastikan pencapaian kelas tersebut dalam keadaan bagus setiap tahun termasuk untuk peperiksaan yg besar`.Tapi somi tetap mmberikan alasan untuk tidak menghantar abang yang....jalan jem lah,nanti abang yang sampai umah malam..mane ada masa nak study dan paling besh die termakan terkunyah n tertelan kate2 pak guard `tersebut`.
           Abang yang dah wat muke `seposen` ...die kate malu nak balik semula ke sklbb,puas la pujuk...hahaha~ ayah die lah yg pujuk...kalau ea bekeras tak nak.,aku dah explain dgn somi aku akan hntar die ke skolah smkkj.Jengggg...jeng...sebelum abeh makan malam tu...akhirnye abang yang kata` ayang nak skolah bb la`...uhhhhhh~misi somi aku berjaya...Maka aku pun beralah..mgkin benar kata somi aku....jalan ke kelana jya yg terkenal dgn `jem` nya  di tambah dgn `projek2` lebuhraya...penambah perisa jem.
           Maka ini kali kedua tawaran krk kena tolak....semoga abang yang berjaya di sekolah lelaki bukit bintang.....dan cabaran wat aku yg pertama kali mjadi warden di rumah sendiri...ye la abang n kakak dulu tingkatan satu masuk asrama~