Sunday, July 10, 2011

sirat mengundang 'bersih' bertandang

bersih ke? bile niat besirat maksud.....bile laku mengundang malu.mana akal tunjang ilmu?mana pergi budi penyantun pekerti? semua berkubur bila otak tersumbat amanah keparat.....sanggup mendrhaka pada ketua adat.....mereka menelan tanpa mengunyah, bile tercekik yg lain di sergah sedang diri mudah dia agah......entah kemana akal menggalah, pada yang mungkar kaki di langkah..mengikut telunjuk tak tentu arah, kemudian bangga dengan megah.....ahhhhh, malu bile begini...

sedar lah wahai .......anak2, atuk2 pakcik2....siapa di ikut kenapa mengikut, sebelum mengikut lihat muka...pandang agama, sebelum tangan berpaut......kaut dulu ilmu,

10 comments:

Miss Y and Her World said...

kagum dengan ayat-ayat Mommy Lavender. bahasa yang indah untuk menegur. ;)

Muka Macam Kau? Sorry, Aku Tak Pandang
Teguran Ikhlas Dari Seorang Lelaki Untuk Wanitanya

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hebak betul mommy bila bersuara..setuju lorrr

Acik Erna said...

mommylavender..indah bahas yang digunakan..terpesona..dah faham maksud tersirat..

Kalamhati said...

Mendalam..=)

ct N honey said...

mcm zaman dulu2 ayatnya..penuh dgn maksud

puanbee said...

waa memang dasyat puisi mommy ni

azi nur said...

rindu mommy...T__T

.: iEyLa :. said...

lame xbace madah mommy...
rinduuu...muahh2 ;)

Puan Kutu said...

dalam sangat maksud mommy nie.terlalu puitis..muni smp tak faham..hehe..

kay_are said...

nampak macam mommy pun dah lame tak update ni.. sesame bz r kite ni ye.. =)