Monday, June 16, 2014

                                     


                   KEMARI MENGENANG






aku menyendiri kemari termenung, mendongak langit yg tak berpenghujung
merenung lautan yg tak bertepi....melihat bulan yg setia menyinari 
menatap sinar mentari yg setia melingkupi seisi alam ini
aduhaiiiiii...
kerdilnya diri.

ahhhhh....
kenapa aku begini mudah benar menyelepok diri
kenapa aku tak gah hgga ke akhir ayat
bukan aku tak cuba
sedaya ada nya
aku kukuh kan hati 
aku bina tapak berdiri
aku imbangkan tongkat andai aku gugur nnti

tapi.....
aku gagal
kecundang sebelum ayat ku tamat...
bermula dari A tapi tak berakhir dgn Z

tidak saja2
berundur demi semua
kasih sayang kita tetap sama
rindu kita tetap serupa
tiada yg beza
walau diri tidak di sana.

jari2 kita simpan sahaja
usah menunding pd sesiapa

bersalah itu aku
yg gagal itu aku



No comments: