Saturday, October 22, 2011

Mata Merajuk Hati Merayap~Otak tak dapat tangkap.

Entah kenapa...mata bagai merajuk, enggan pejam.Hati pulak merayap, sekejap ke pahang kemudian ke utara, mereka berbagai cerita..mengepos ke otak, mohon jawapan~tak berjumpa..kemungkinan sesat.Beginilah bila hati merayap mata yg kena dera~

...anak ibu muhammad shazmel hafiz~ ketahuilah setiap saat ibu merindu, rasanya biar abang depan mata ibu..biar ibu tahu kemana abang pergi, ape abang buat.Ibu masih anggap abang anak2 kecil..sekecil adik.Rupanya ibu lupa..yang anak bujang ibu ni dah besar..dah boleh berdikari, belajar sendiri nun di rantau orang, yang tak perlu ibu tegur bila nak study, bila main game n bila menyakat adik2.Tapi abang..ketahuilah, sebesar mana pun abang...hati ibu tetap rindu, selalu risau bila abang bz dengan study.Doa ibu untuk abang..belajar rajin2 sayang...ibu, ayah...adik2~intan,ayang n adik..sentiasa mendoakan.

....anak ibu nur shazreeen nabiha~jauh kakak merantau..dari sekecil 13tahun, macam abang jugak...mula2 ke ipoh abang kat izzuddin..kakak kat ta`ayah.Sekarang kakak jauh dari ibu nun di utara....walau kita jauh cuma km mmbeza, tapi kita tetap dekat.akak..setiap teguran@ leteran dari ibu bukan kemarahan sebenarnya..kerana sayang semua itu terluah~ ibu tak mau kakak merindui masa lalu sedangkan ia tak akan berulang lagi.Hadapi SPM dengan tenang..setenang kakak menghadapi pmr dulu~doa ayah, ibu serta abang juga adik2..ayang n adik aziem sentiasa mengiringi usaha kakak tu.Ingatlah sayang~ sebagai manusia kita berusaha selepas itu mohon doa pada YANG ESA..moga di permudah segala n mendapat kejayaan yg cemerlang.



2 comments:

Acik Erna said...

mommy lavender...sedih baca coretan hati seorang ibu yang merindu.
semoga anak2 semua berjaya didalam perjuangannya.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

apa kabar mommy?


lama mommy x menulis sy ingt mommy dah tutup blog..


mcm tulah kan..anak-anak bila dh besar kita ttp rs diaorang masih anak kecil kita yg dulu-dulu..