Saturday, June 11, 2011

Yang Pelik Memang OUTA


Assalamualaikum....selamat petang sabtu kalian semua, ape menu ari ni~heeee. bepeluh2 korang berperang ngan kuali kan....tapi tak pe, demi kasih sayang.....kite berjaya juga menrealisasikan menu ari ni~tahniah puan2 semua...tuan2 tu ade tak meringan kan tulang temulang membantu mana yang patut~heee.Jangan ade yang menyando bagai tuan beso..sedang puan2 berebut senduk dengan anak kecik..kesian tau, pi bantu cepat~ ti mommy bawak rotan semambu...wakakaka...garang kan mommy ni.

ok2..kite pi hintai story ari ni.pepagi tadi mommy pi hantar anak dara mommy tu, bukan antar ke kedah nun...tapi hantar naik bas kat jalan duta.Nak antar sendiri `rimau` tak bape nak mengaum...hehehe~ pepaham je la kan.

Sebaik je anak mommy naik bas, sementara tunggu en somi ambil mommy...mommy merayap la, bukan takat kaki je merayap...mata n telinger pun sama aktif~heeee.Maka dengan tidak sengajanya mommy terdengar la perbualan antara 2 lelaki ni...g pun depan mata mommy, bukan nak kepoh aihhhh~ tapi ingin tau je, jadi mommy siap selak teinger la.......

"encik2.......mintak tolong, ade budak tu kate emak dia kena baham dek buaya" kate sorang lelaki pada lelaki yang memegang `walkie takie`

''Hahhhh!!!! kat mana?"...terkejut sore lelaki wakie takie tu.

"nunnnn....''






Disini la bermulanya story pelik seorang budak lelaki ni...menurut cerita budak ni,emaknya kena baham buaya dalam longkang.Ape lagi..lelki wakie takie tu pun bertindak menalipon bomba......ape lagi dengan pantas tak sampai 15 minit mereka pun sampai.

Pada mommy mmg 200% tak menasabah dek akal....tak tercapai akal nak percaya, tapi bile meneguk ayomate budak tu...kesian pulak.Temgok la begitu ramai orang melihat...mommy tengok budak tu cm laloq lain macam...tengh `hight` kot....tengok cicak pun dah terpandang buaya.setelah di soal bomba n polis juga orang awam yg tolong menyibuk kat situ.....tapi mommy tak lah menyoal, tolong dengar je~heee, n tolong analisis jawapan yang di beri budak tu...ternyata banyak soalan yang di beri jawapan lain2...kejap kate sekolah, kejap kate sakit perut n amik mc~aduyaiiiiii...last2

" kire selesai la masalah ni" kate sorang ahli bomba bile....budak tu jawab, datang jalan duta kat longkang tu...sekadar nak cuci longkang je.

"orang cam ni pun ade" kate sorang lagi anggota polis.

Budak ni pun kalu nak bt drama pun kasi la yg` piyau` nya...ade ke kate emak die kena baham buaya...di tenggah bando beso yang tak henti dari manusia......duku pale sorang seketul baru thu kot~heeee.

Ni semua betul tau.....disnap olek kamera cikai mommy ..hehehe

14 comments:

umialya said...

ishhhh, macam2 hal

Acik Erna said...

macam2 cara orang buat..

ct N honey said...

saya pun hantar anak blik asrama juga tadi...kena tunggu raya pulak la baru jumpa lagi,...mommy pun sibuk gak lah membantu ke?....

Puan Kutu said...

haha laaknya igtkan betullah kena baham buaya.ada ke buaya dlm longkang?yg org p pnggil bomba tu pun.hahaha..

ajumohit said...

Mcm tu pon Ada ye mommy.....sub bwk dia tak kene tahan atas 2 tuduhan tu, pggilan pelesu dan dadah hehehe

puanbee said...

sabar je lah panggil bomba siap2 awat tak tengok dulu adeii ..

Zaitun said...

Kejap lagi kak Zai pun antar anak balik Melaka tapi kat bas station aje pun.

Kena baham buaya tapi buaya dalam longkang kihkihkih.....

D_08 said...

kekekekke...lawak...lawak... tapi kalo ade kes ni.....mamilabender kene bagi keterangan ni...maklomle....saksi....siap bergambo lagi....kekek

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

heheh..lps nih kalau bebtul ada buaya org x nk caya dah..

suri solehah said...

sengal..nak tergelak pun ada..huhu

azi nur said...

kahkahkah macam2 hal....


hye mommy muck gibam gibammm sihat ka...dah makan mandi..kentut..hihiii

*Miss Syahnia* said...

pelik juga kalo btl ada
buaya sesat kat situ..huhu

sabo je lah kan dgn perangai
mnusia skang..

ajumohit said...

mommy pegi mana lama tak nmpk???

kay_are said...

yang tak leh time masih ade yang percaye.. ish ish.. sabar je r..