Monday, April 25, 2011

Macam-macam ada



rambut sebelum kena potong

Salam menyalam kite meyh......pe kabo yong, yoeb...kakngah~heee, cam pegi umah kenduri lak ye.Alahai kat mane pun kite, kena praktis kan tu semua..walau sekadar sebaris ayat..tapi otak kite cepat mengaplikasikan ape yang tertulis..tak gitu????...heee.
Sabtu n ahad tak bersentuh pun entry ni...cume jalan2 lenggang kangkung jer kat entry kenkawan..jari jemari nan mulus ni di serang sakit sendi~ngehhhhhh...sendi malas nak menaip.2 hari ni kepala mommy pun serabut jer....peragai adik, peel mommy...sekali cakap...2 kali warning, tak masuk gak lam kepala..mula la angin naik kat kepala.Patut la si adik ni asal masuk bilik jer...tutup pintu, rupenya bt operasi kat rambut die...abeh gonjeng rambut depan tu~ mmg rambut depan tu dah panjang... plan mommy nak panjangkan rambut die~ tu yg tamau potong.Alih2 petang semalam ...dah kontot.Mungkin anak2 orang lain pun bt benda yang sama...tapi mak orang lain bukan cam mommy...mommy tak suke anak memandai2 ..buat sorok2 dan menipu adlah satu kepantangan bagi mommy...lau mommy dapat tau, mulut yang menipu tu akan mommy cili~muktamad!!!!! keempat2 anak mommy mmg pernah merasa kena cili.....mommy mmg tegas mengajar anak berbanding dengan en somi.Insyaallah anak2 mommy buat masa sekarang..dah besar2 ni ok2 sadja~heee.Pada mommy bergurau boleh dengan anak..no hal~ boleh bertepuk tampar, tapi jgn sesekali ambil kesempatan atas sikap `ramah mesra` ibu bapa kita.....usah melangkau garis dan sempadan undang2 seorang anak.....kerana setiap family ade undang2 keluarga sendiri..dan ade hukuman sendiri yang menanti.
mommy tak la pandai mendidik anak...ni sekadar susur idup mommy,sekian...jumpe lagi....heee~ sonyumm2.....alahai manis sekali.

14 comments:

Adinda Amy Sensei said...

hai mommy..lama tak komen sini...mommy sihat?

Ila said...

adik nak jadi tukang gunting lah tu agaknya...
Untuk Pertama Kalinya

mommylavender said...

hai gak amy..mommy sehat jer, amy tu yg lame diyam`hee

mommylavender said...

ila~ ye kot ila..kreatif tak kena tempat

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

wuih..bebetul ke mommy cili mulut anak mommy? wuwu garangnya..tp yerla garang kita bertempat kan mommy..nk ajar anak kita jd manusia..samalah ngn sy..sy pon garang juga sbb nk ank jd berdisiplin..

kay_are said...

memang r mommy ni garang.. takut r nak bertepuk tampar ngan mommy camni.. huu

syairahmohdanuar said...

nice entry mommy! >.< cutenya anak mommy tu! :D

Puan Kutu said...

uii tegasnya mummy..memang selalulah yer sediakan cili kat rumah?hehe..

mommylavender said...

betty~ betul la, idak nipu nya....

mommylavender said...

kr~ garang bertempat tau....t lau ibu tak tegas ayah lak senyum jer. anak2 pun raya katalk le~hee

mommylavender said...

syairah~ tq...

mommylavender said...

muni~ lau langgar displin mmg kena la...tapi lau menipu jer kena cili

azi nur said...

pedihnye kene cilu...adoiii kijam la...hehehee

mommylavender said...

azi~mukan kijam meyh....hee~