Saturday, October 23, 2010

?SOALNyA HATi ♥♥♥~3

            Akhirnya aku biarkan semua tergantung,biarlah semua rasa itu tersimpan rapi dalam lipatan hati aku...biar menjadi rahsia aku.Biarlah masa yang menentukan hala tuju...lau lampu merah berhentilah aku dari mengingati qayum,lau jodoh panjang kena lampu ijau..ehem2...kawen ler,tapi bile lampu bertukar kuning bersediakah aku untuk terus melipat kenangan itu.Berperang aku dengan diri dengan otak yang berserabut mana nak `pikio` keje tak dapat lagi,dunia aku yang sunyi.Sudah 3 hari qayum diamkan diri,bukan tak sakit...hati ni kalau nampak airmata boleh banjir perumahan aku ni..mungkin dia merajuk hanya kerana aku x`reply` msj .Lepas ni kalau dia msj aku nak biarkan,biar kali ni dia tau betapa degilnya aku,biar lantak jari dia terseliuh menaip msj kat aku,ade aku heran.Sunyi memang la sunyi...tapi aku kena ikut kata otak.
            "jgn `reply`!!"
Sedang hati aku berbisik...sayu lak tu.
            "rindu nye kat pakcik"
tak kira aku kena ikut kate otak...tak mau reply.Biarlah setakat ini sahaja aku mengenali qayum.Muktamad!Esok aku dah janji dengan sepupu aku nak ke pekan,try2 ari keje.`Permit` dari `bos` pun dah dapat, tu pun puas aku putar belit keliling kampung kasi fakta...dengan sape aku keluar.Aku harap esok pagi bermula fasa baru hidup aku..hahaha aku nak `upgrade`,macam nak up8 blog lak kan.Kalau hidup ni sesenang blog...senangnye,sambil goyang kaki kehidupan berubah,kan?
            Merasai cinta yang sekejap pun jadilahkan..cinta ke?Kalau pelakun `cinta lokasi`, aku?....cinta urup laaa.Terukir senyum pada bibir...tapi hati sedih.
             "bu....."mana lak ibu neh....meliar aku mencari ibu jetun kesayangan aku.
             "yeeee.. ibu kat belakang ni ha" menjerit macam la ibu ni jauh sangat...sempat lagi ibu kasi info pree pagi ni.
             "mia nak pegi neh..uhuk2"dengan senyum semanis mahu...bercakap selembut perempuan melayu terakhir...arp2 ibu lembut hati menghulur `angpow` lebih pagi ni.
             "ni yang melentuk liuk cm penari inang ni kenapa...nk pegi,pegi la..nalik tu cepat sikit"sambil ibu menghulurkan tangan.
             "memang la ceq nak pi ....tapi `wimau` ceq tak bape garang"ngeee...fahami la wahai ibu ku.
             "hai...malam tadi ayah kamu dah bagi kan,,,tak cukup gak lagi"
             "tak berapa nak cukup la bu...bu tambah sikit ek"aku terus pujuk ibu...akhirnya lembut gak ati ibu `angpow` sudah dapat...tangan udah bersalam...muahh2 aku kucup pipi ibu.
Aku dengan leya sepupu aku akhirnya dapat keja,hanya aku yang keje...leya `bodygurd` aku je...tak ade leya temankan aku, keja pn tak dapatlah hari ni. syukurlah dari pagi sampai petang kita org `tawaf` satu pekan,dapat gak keje kat kedai buku,bonus kat aku 2,jahat otak aku ni dah mula.
              "dapat bc `paper`,novel...yesss!"hahaha  ni otak kanan ke kiri.
              "uik!minah oiii... ingat pak sedara kite ke punya kedai tu"leya ni cam tau2 je otak aku ngah wat plan jahat.
              "kamu neh leya cm Nek Dara dalam Siti kelembai lak,seram aku aih!otak aku pun boleh ko teropong"akhirnya pecah gak hilai kita orang berdua,nyaris tak tersedak minum `abc` pak leman.Hari dah petang,hadoi.. punya la seronok dapat keluar dari `setor`..hahah..umah aku la tu,sampai lupe janji dengan ibu nak balik sebelum pukul 6 petang.
               "leya.....udah pukul 6.20 ni,mati la aku nak jawab dengan bos2 yang tiga orang kat umah tu"secara tak sengaja aku ter...tertepuk belakang leya.
               "Arwah gak aku petang ni mia oiii...esok kua metro muke depan<seorang gadis maut tercekik abc>"merah padam muke leya menahan marah.
               "lau mu takut mia,mai sini ku pusing jarum jam tu...jadi pukul dua nak?"
               "ngek mu la leya...aku cakap betul,ko wat lawak tiga kupang lak"ape la nasib aku dapat sepupu mewenk ngalahkan `mr bean` ni...tah2 ni `mrs bean` versi msia kot...keh2.
                "yang ko senyuim cam kambing tak betul tu nape mia,ade la tu otak ko yang duk nak pekenakan aku kan?"bulat mate leya memandang aku yang terus senyum dari tadi".Dah la jum kita balik,tengok bas pun ade tu...ti terlepas alamat pukul 7 setenggah lak kita balik" terus menyerit tangan leya.Leya masih merungut cam mkusu dia tu sape lagi ibu aku la.sejibik.Nasib la aku ni ikut ayah...cakap pun kurang,tapi lau dapat bercakap,paham2 jer la nak benti pun susah...hahaha...cam cik jetun gak upenya aku ni.Manalah nak tumpahnya kuah lau tak dalam tong sampah...hehehe kuah basi,tak kan nak makan gak kan.Memandai aje aku tukar peribahasa lau di tau dek usman awang mau di`timang` nya aku ke syiling tak pun di campaknye aku dari bas ni....ampun2 sifu..janji esok lusa tulat aku cube perbaharui peribahasa orang dulu2,tak relevan dah.Dapt kuar begini dapat gak aku lupakan pakcik sowang tu...walau masok je msj setiap setenggah jam,lantak la...dah penat nanti berhenti lah dia kot.Leya di sebelah aku dah lama hanyut...mimpi sampai mana la tu,siap senyum tengah tido...buruk betul kamu leya,dalam bas pun tido sampai mimpiBuruk pun mu leya tetap sedara merangkap kawan dan bodygurd aku...hehehe byk jawatan mu hari ni leya....hanya dengan upah semangkuk abc.Terima kasih leya....ase cam nak muahhh2 je leya ni..."uhhhh, giler ape tak pasal kena kata les ti,idak pun kena ketuk pree je ngan leya"cepat2 otak aku kasi signal..seb bek,lega na~ lau ikut hati ni tadi tak pasal2 kena sergah ngan leya..kecuh2!!
 

1 comment:

Peni Anani said...

hehehe... g cari kije senang tak nk dapat