Friday, October 22, 2010

?SOALNyA HATi ♥♥♥~2

            Sejak aku kenal urup2 dia,aku ade tempat untuk bercerita tentang diri aku tentang masalah aku,memang aku punya keluarga ada ayah yang mengambil berat,ibu sayangkan aku dan abang long jadi `pakgurd`aku.Kesian abng long tak pasal2 dapat keje jadi `pakguard`, lau la abang long tau nahas aku kena hambat.Sabo abang long,,,adik mu neh namapk sopan tapi leh tahan gak `mewenk`nye...tu kata2 kwn maya aku.
           <uik,makcik udah santap ke> berkelip nokia mmberi isyarat masej masuk.
           <dah pkcik,sendawa je melum >laju jer jari aku menari kt keypad fon.
Novel `baju pengantin mak andam` masih tak aku lepaskan,memang best penulis neh ley wat aku `nyengeh` jer sepanjang membaca.Puas kuak kiri tukar hala kanan lak macam dah berenang kuak bebas gaya aku,kalu la tibe2 ibu wt `spotchek` nahas bernanah telinger aku menahan `hotfm` ibu.aik mana lak mamat sorang neh tetibe jer senyap, msj xberjawb.Sah2 dah terang la ni bergayut ala2 tarzan ngan `awek`.Ni wat aku menanah hati ni,
           <pakcik...>
           <mkcik rndu pkcik kerrr..>
           <peraaaasan>
Qayum.... tu lar kawan baru aku,kawan yang kenal sekadar abjd2....rupe setakat di mms.Bukan rupe yang aku pandang tapi Q seorang pendengar yang setia dan setiap pendapatnya ley aku terima.Bile2 aku boleh dapatkan diye...waima tengah malam sekalipn.Masej udah tentu hari2...kalau tak dapat msj rase cam tak lengkap jer ari tu....adui,ape kena dengan aku ..udah di timpa perasaan ke.Perasaan CINTA?Hahaha...xmungkin,aku belum penah jumpe dia lagi mana mungkin hati dah tertambat.Pakcik.....nape dengan makcik ni,makan makcik udah tak kenyang mandi mkcik udah tak basah.Pakcik pn sama ke?berulang kali gak Q ajak jumpe..tapi aku takut,aku bukanlah gadis yang cntik...ala kadar je.Tak la cacat tapi idung bukan bak seludang pipi jauh dari pauh di layang.Dari mggu sudah berbulan aku dan Q berkawan hanya `hanfon` jadi penyambung...sambung ape2 la,nak kate kekasih bukan kot,jauh panggang dari barbeku..hehehe.Tambahan Q nun jauh di selatan tanahair sedang aku di selangor.
           `mia....`suara ibu dah memecah angan aku...ibu ni selalu datangbuat iklan time best berangan.
            `yeee bu, mia tertido tadi`smbil nenyeh mata...konon baru bangun tido,bakal dapat pelakun popular
             aku ni....ti raya mia mintak maaf ye bu...kate lam hati ...senyum dah terpamer kat bibir.
            `aik?bagun tdo pn tersenyum2 lagi..mmpi ape tadi mia..raja mana datang minang kamu`
Ahhhh sudah kantoi aku dengan ibu petang ni...tergagap aku menjawb...
             `tak..tak ah bu....mimpi raja gopal jer datang merisik`kehhh2 dushhh ku kenakan ibu.
             `dah2 jangan nak merapu...pegi bt ayo kejap lagi ayah kamu balik keje,cekodok ibu dah buatkan tu,idangkan sekali`
              `yesss mem, bibik menurut perintah`
              `budak neh memain pulak`
Puan zaiton neh dalam garang ley di bawak bergurau..tu la ibu aku.Teman bercakap aku kat umah,dengan ayah aku jarang bercakap...hal penting je.Nak `berwang` dengan ayah la,dengan ibu lau dapat pun byak `potpet2` nye ...naiklunyai telinger aku kena leter baru dapt.Nak keje...seru lum datang lagi,hehhe cam tuggu jodoh lak kan.bukan aku malas dah berkontena aku hantar resume dah berbelas kali akenghadirkan diri ke seisi temuduga...jawapan paling popular aku dapat ialah `Pihak kami akan menghubungi cik nanti`...alahaiii aku dah tau permohonan aku bakal dibakulsampahkan.Belum ada rezeki lagi..sabo2 mia,ade nanti kau lak yang tak larat nak keje.Jauh aku bermonolog.Siap gak air teh aku....siap idang dah mem Jetun...hehehe'
              `bu ...air dah siap kat atas meja...`
                `ayah, mari la minum...kueh `pebret` ayah ni`.mata aku duk menjeling2 fon...mana la pkcik sorang neh...diyam je.
               `haa.. mia ape lagi tak makan tu, pandang `hanpon` tak kan kenyangnye`bagai nak pitam aku bila ayah dah kuar kan butir bicaranya.Malunya aku,rase nak sorok muke kat bawah katil je...ni gara2 melayang kt pkcik sorang ni la.Siap kau pkcik malam ti akan ku buat masak asam pedas...huhuhu `mables`.
              `tak...tak ayah,mia br pas makan tadi...kenyang lagi` selamat...selamat.
              `anak dara awak tu...tah hape kenanya, asyik senyum sorang2 jer dari tadi`  udah ibu aku lak duk wat cerita kat ayah.Mintak2 bentikan lah `topik` panas ni tak pasal2 ti aku yg berasap.Tak boley tunggu ni aku kena lari sekarang...yup,tengok tv.Dengan senyum kelat2 aku pun berlalu....selamat gak akhirnye aku.Kalau la ayah terus soal aku,abeh r...pecah rahsia aku ngan pkcik sorang tu,tah2 ayah suruh datang umah tak ke kes haru biru hitam kelabu.mintak la di jauhkan.
                <makcik..uhuk2>berkelip gak wah ati aku ni.
Aku wat keras ati...biarkan ,aku tak nak jawab mesej pakcik...dari tadi aku tunggu,melangut nek labuh dagu aku tak lak dia msj ke kol ke.
                 <assalamualaikum.. makcik,tak jawab berdosa tau..ehek2> waalaikumsalam..jawab lam ati je pkcik `ngex`...huhu.Hai seronok lak katun petang2 ni....teringat zaman budak2 dulu.Aper yang penting? kerjasama!!!kerja kan sama pakcik ni bia diyer rasa ape yang aku rasa...menunggu,menunggu buah durian gugur...hehehe,padahal bukan musim durian tak ke naya tu.Tapi...tahan ke aku tanpa pakcik neh,nape aku buat cam ni...rindu ke?Sejak aku tak jawab salam dia ari tu....tiga empat hari  dia tak msj aku jauh sekali nak `call`,aku yang nak merajuk dia lak dulu berjauh hati.sunyi memanglah sunyi...aku tak punya kawan len selain qayum,sepupu aku leya adalah tapi leya keja tak dapat selalu temankan aku.Qayum yang aku kenal melalui satu laman web `chating`...kita orang bertukar2 no fun,sejak itu hubungan jadi rapat.Hati????Mungkinkah dah tertambat.Mungkin hanya aku yang di timpa perasaan ...tengok sekarang dia langsung tak pedulikan aku.
          
                    
                

  

4 comments:

Peni Anani said...

beshhh... bessshhhh.... already vote hot for you sis

appleijo said...

hahaha mommy budak novel..ayat huhuhu mabeles :P

mommy said...

tenkiu dik2 q tercayang...hahah

mommy said...

jauh ag beb nak jadi novelis ni..tu karangan dak sekolah je...